آیا در به دست آوردن تعامل به عنوان یک وبلاگ نویس در رسانه های اجتماعی مشکل دارید؟
انتقال از وبلاگ شما به رسانه های اجتماعی پس از شروع می تواند یک فرآیند ترسناک و دشوار باشد.
در این پست، یاد خواهید گرفت که چگونه وبلاگ خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید و نوع محتوایی را ایجاد کنید که به احتمال زیاد مخاطبان شما را افزایش دهد.
بیشتر وبلاگ ها چگونه پست های خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنند؟
اکثر وبلاگ نویسان جدید می دانند که باید آخرین پست های وبلاگ خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنند.
بنابراین، اکثر وبلاگ نویسان جدید چه می کنند؟ آنها پیش نویس جدیدی را در پلتفرمی مانند فیس بوک یا توییتر ایجاد می کنند (اکنون
این چیزی را ایجاد می کند که “پست پیوند” نامیده می شود.
به نظر می رسد یک راه بسیار ساده برای تبلیغ یک پست وبلاگ باشد، و همینطور است. اما متأسفانه، پستهای پیوند تعامل زیادی ایجاد نمیکنند، مگر اینکه عنوان یک موضوع محبوب در صنعت شما باشد.
حساب توییتر Duolingo نمونه بسیار خوبی از این موضوع است.
Duolingo به طور منظم هزاران و حتی صدها هزار لایک در هر پست دریافت می کند.
این به این دلیل است که آنها بیشتر پست های طنز ایجاد می کنند که از برند آنها استفاده می کنند اما مستقیماً خود Duolingo را بازاریابی نمی کنند.
اما وقتی Duolingo پیوندی را از وبلاگ خود در حساب توییتر خود تبلیغ کرد، آنها فقط چند صد لایک دریافت کردند.
این یک مثال عالی از این است که چگونه شرکتی که بهطور منظم دهها هزار اشتراک در هر پست دریافت میکند، نمیتواند از کمبود سهامی که پستهای پیوند ایجاد میکنند محافظت کند.
شما از قبل اهمیت رسانه های اجتماعی را به عنوان منبع ترافیک می دانید، بنابراین ما وارد آن نمی شویم.
اما چگونه می توانید وبلاگ خود را به طور موثر در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید اگر پست های پیوند راه مناسبی برای رفتن نیست؟
چگونه وبلاگ خود را در رسانه های اجتماعی به روش صحیح تبلیغ کنیم
ما چندین نکته برای تبلیغ وبلاگ شما در رسانه های اجتماعی داریم:
- از پلتفرم های رسانه های اجتماعی که مخاطبان شما استفاده می کنند استفاده کنید.
- جزئیات پلتفرم های رسانه های اجتماعی را که می خواهید در آن پست کنید، بدانید.
- محتوای اصلی رسانه های اجتماعی را برای صنعت خود ایجاد کنید.
- محتوای ماندگاری ایجاد کنید که در آینده ویروسی شود.
- از لینک موجود در صفحه CV استفاده کنید.
- به نظرات مخاطبان خود پاسخ دهید و با رقبای خود محتوا ایجاد کنید.
- از ابزار زمانبندی رسانههای اجتماعی ما استفاده کنید تا مدیریت حسابهای رسانههای اجتماعی خود را آسانتر کنید.
1. پلتفرم های رسانه های اجتماعی را که مخاطبان شما استفاده می کنند، شناسایی کنید
اگر میخواهید در محتوای رسانههای اجتماعی خود مشارکت بیشتری داشته باشید، باید محتوا را در پلتفرمهایی منتشر کنید که مخاطبان شما از قبل استفاده میکنند.
این نباید خیلی سخت باشد. با چیزهای بزرگ شروع کنید:
- اینستاگرام
- تیک توک
- یوتیوب
- فیس بوک
- توییتر (اکنون X)
از نوار جستجوی هر ابزار برای جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با صنعت خود استفاده کنید. این به شما این امکان را می دهد که ببینید چه مقدار محتوا برای جایگاه شما در هر پلتفرم در دسترس است و همچنین ببینید آیا هر یک از رقبای شما در یک پلتفرم خاص عملکرد خوبی دارند یا خیر.
پلتفرم های دیگری که ممکن است بخواهید بررسی کنید عبارتند از Pinterest و LinkedIn.
برای هر پلتفرم رسانه اجتماعی که محتوای مرتبط با صنعت شما دارد، یک حساب کاربری ایجاد کنید، حتی اگر محتوا کم باشد.
2. هر پلتفرم رسانه اجتماعی را که می خواهید در آن پست کنید، بشناسید
میتوانید از حسابهای رسانههای اجتماعی حرفهای خود برای آشنایی با هر پلتفرم رسانههای اجتماعی استفاده کنید، یا میتوانید حسابهای شخصی ایجاد کنید که به کسب و کار شما مرتبط نیستند. با هر کدام که احساس راحتی می کنید.
هدف این است که در واقع از پلتفرم مانند هر کاربر دیگری استفاده کنید. ویدیوهای مرتبط با صنعت خود را تماشا کنید. زیاد از میان آنها، قسمت های زیرنویس، توضیحات و نظرات را برای هر یک از آنها بخوانید.
همچنین میتوانید عکسها و هر نوع پست دیگری را که در پلتفرم موجود است، مانند نظرسنجیهای توییتر یا استوریهای اینستاگرام مشاهده کنید.
همچنین، از مصرف محتوای خارج از صنعت خود در این مرحله تحقیقاتی نترسید. هرچه محتوای بیشتری از یک پلتفرم مصرف کنید، بیشتر با آن آشنا می شوید.
3. محتوای اصلی برای رسانه های اجتماعی ایجاد کنید
اینجاست که همه چیز شروع به پیچیده شدن می کند.
اکثر وبلاگ نویسان وبلاگ خود را در اوقات فراغت خود اداره می کنند. این ممکن است به معنای قربانی کردن خواب یا رویدادهای اجتماعی برای انجام کار در وبلاگ باشد. به همین دلیل، بسیاری از افراد به انتشار پست های ساده که شامل لینک هستند متوسل می شوند. سریع و آسان است!
برای مشاهده نتایج واقعی از رسانه های اجتماعی، باید با انتشار محتوای اصلی برای هر پلتفرمی که می خواهید در آن منتشر کنید، بازی خود را ارتقا دهید.
به همین دلیل ما به شدت توصیه می کنیم که با هر پلتفرمی که می خواهید در آن منتشر کنید آشنا شوید. شما دقیقا می دانید که چه نوع محتوایی را می خواهید ایجاد کنید و چگونه آن را ایجاد کنید.
شما می توانید با ایجاد محتوای برجسته که مخاطبان را در یک پلت فرم رسانه اجتماعی خاص جذب می کند، وبلاگ خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید.
شما همچنین می توانید پست های وبلاگ فردی را با تبدیل آنها به محتوای رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید.
برای مثال، اگر یک پست وبلاگی در مورد نحوه بافتن یک پتو از یک الگوی مربعی خاص منتشر کردهاید، میتوانید ویدیویی در TikTok یا Instagram/Facebook ایجاد کنید که نحوه ایجاد آن الگوی مربع مادربزرگ را نشان میدهد.
همچنین می توانید از این ایده برای ایجاد یک پست چرخ و فلک در اینستاگرام استفاده کنید که نحوه ایجاد الگوی مرحله به مرحله را نشان می دهد.
باز هم، هرچه با هر پلتفرم بیشتر آشنا شوید، ایده های شما برای محتوای رسانه های اجتماعی بهتر خواهد بود.
در اینجا یک نمونه از من یک وبلاگ نویس مواد غذایی هستم.
این یکی از محبوب ترین وبلاگ های غذایی در وب است. طبق گفته Similarweb، بیش از 900000 بازدید در ماه و به گفته Semrush بیش از 640000 بازدید ارگانیک در ماه دریافت می کند.
با این حال، محبوبیت این وبلاگ در خارج از گوگل تا حدودی ضعیف است. اگرچه تعداد فالوورهای او از 233 هزار نفر فراتر رفته است، اما بیشتر پست های او تنها چند صد لایک دریافت می کند.
بیشتر پستهای آنها شامل عکسی از دستور پختی است که تبلیغ میکنند با شرحی که به بینندگان میگوید میتوانند دستور پخت کامل را در وبلاگ شرکت پیدا کنند.
با این حال، زمانی که آنها ویدیویی را در اینستاگرام منتشر کردند که در آن دستورالعمل شفاهی مرحله به مرحله طرز تهیه دستور تهیه شد، 70000 بازدید و 2500 لایک دریافت کردند.
به طور خلاصه، آنها ویدیویی را به طور خاص برای رسانه های اجتماعی ارسال کردند و تعاملات بیشتری نسبت به حالت عادی داشتند.
4. محتوای ماندگار ایجاد کنید
یک چیز خوب در مورد ایده جعبه جدید ما وجود دارد: همیشه سبز است!
این بدان معنی است که چه امروز آن را تماشا کنید یا سه سال بعد، همچنان مرتبط خواهد بود.
ایجاد محتوای همیشه سبز برای رسانه های اجتماعی مهم است. اگر از پلتفرمهایی مانند YouTube یا TikTok استفاده میکنید، احتمالاً با پدیده عجیبی آشنا هستید: محتوایی که ماهها یا حتی سالها از عمر آن میگذرد، ناگهان در توصیهها یا صفحه شخصیشدهتان ظاهر میشود.
این سازندگان یک روز چیزی را پست کردند و هنوز هم مدتها پس از ارسال آن، با آن تعامل دارند.
طبیعتاً، ایجاد محتوا پیرامون موضوعات پرطرفدار، این پتانسیل را دارد که در مدت زمان بسیار کوتاهی، تعداد زیادی اشتراکگذاری و فالوورهای جدید به دست آورد.
با این حال، توانایی ساخت کتابخانه ای از محتوایی که مخاطبان شما می توانند سال ها بعد از آن لذت ببرند نیز فوق العاده قدرتمند است.
5. از یک لینک در صفحه بیو خود استفاده کنید
پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند TikTok و Instagram به شما اجازه نمی دهند که در پست های خود لینک قرار دهید. پست های پیوند در سایر پلتفرم ها نیز عملکرد خوبی ندارند.
بنابراین، شما به عنوان یک بازاریاب رسانه های اجتماعی با همه لینک هایی که می خواهید تبلیغ کنید، چه کاری باید انجام دهید؟
آسان همه آنها را در پیوندی در صفحه بیو خود قرار دهید.
از یک پیوند در ابزار بیو مانند Shorby یا Tap Bio برای ایجاد پیوند استفاده کنید. این ابزار به همراه تمامی لینک های موجود در ابزار رزومه به شما امکان می دهد یک صفحه وب ساده پر از لینک ایجاد کنید.
برخی از ابزارهای انتشار رسانه های اجتماعی مانند Pallyy نیز این ویژگی را دارند. بنابراین، اگر در حال حاضر از Pallyy استفاده می کنید، می توانید یکی از این صفحات را به راحتی ایجاد کنید.
بنابراین، به جای قرار دادن پیوند در پست خود، می توانید آن را در صفحه Linktree خود قرار دهید و سپس پیوندی را به آن صفحه در بیو هر پروفایل رسانه اجتماعی که مدیریت می کنید، قرار دهید.
به این ترتیب، بازدیدکنندگان می توانند تمام لینک هایی را که می خواهید تبلیغ کنید را در یک مکان مشاهده کنند.
سپس، وقتی چیزی برای تبلیغ دارید، میتوانید به سادگی بگویید «لینک در بیو».
6. با اعضای صنعت خود ارتباط برقرار کنید
بخشی از تبلیغ موثر خود در رسانه های اجتماعی شامل رشد حضور شما در چندین پلت فرم رسانه های اجتماعی است.
یکی از راههای رسیدن به این هدف، برقراری ارتباط فعال با اعضای صنعت است. این یعنی مخاطبان شما و رقبای شما به طور یکسان.
رسانه های اجتماعی با همکاری رونق می گیرند. اگر بتوانید با کسی همکاری کنید که دنبال کنندگان بیشتری از شما دارد و مخاطبان همفکری دارد، می توانید موفقیت خود را در رسانه های اجتماعی تسریع کنید.
اگر محتوایی را در TikTok پست میکنید، لزوماً نیازی به برنامهریزی برای همکاری با سازنده دیگری ندارید. شما به سادگی می توانید یکی از ویدیوهای آنها را در ویدیوی خود بگنجانید یا ویدیویی از آنها ضبط کنید.
همچنین باید به طور منظم به نظرات رسانه های اجتماعی پاسخ دهید و به پیام های مستقیم پاسخ دهید.
7. از ابزارهای برنامه ریزی شبکه های اجتماعی استفاده کنید
اگر میخواهید روش سادهتری برای مدیریت زمانبندی پستهای رسانههای اجتماعی خود داشته باشید، از ابزار زمانبندی رسانههای اجتماعی استفاده کنید.
ما بیشتر توصیه می کنیم از SocialBee برای برنامه ریزی استفاده کنید. این به شما امکان می دهد پست ها را در چندین پلت فرم رسانه های اجتماعی زمان بندی کنید.
همچنین میتوانید دستهبندیهای محتوا را برای انواع مختلف کمپینهای رسانههای اجتماعی تنظیم کنید، و سپس انتخاب کنید که آیا پستهای خاصی باید در آینده بازنشر شوند یا خیر.
SocialBee همچنین شامل جریان های اجتماعی است تا بتوانید به نظرات در زمان واقعی پاسخ دهید و دارای ویژگی های همکاری عالی برای تیم های بازاریابی رسانه های اجتماعی است.
ما همچنین ابزاری به نام Pally را توصیه می کنیم. بسیاری از ویژگی های مشابه SocialBee را ارائه می دهد و یک گزینه عالی برای کاربران اینستاگرام است. به جای جریان های رسانه های اجتماعی، Pallyy یک صندوق ورودی اجتماعی با یک رابط کاربری عالی ارائه می دهد. هر دو گزینه عالی هستند.
مهم نیست از چه ابزاری استفاده می کنید، مدیریت تمام محتوایی که می خواهید برای تبلیغ وبلاگ خود در رسانه های اجتماعی استفاده کنید را برای شما آسان تر می کند.
افکار نهایی
هیچ اشکالی در انتشار پست های پیوند وجود ندارد و گاهی اوقات انجام این کار منطقی است.
اما درک این نکته مهم است که این پست ها به تنهایی به شما درگیر شدن و دسترسی لازم برای رشد وبلاگ خود را نمی دهد.
بنابراین، شروع به ایجاد محتوای منحصر به فرد “اول اجتماعی” برای پلتفرم های رسانه های اجتماعی کنید که مخاطبان شما بیشتر در آنها فعال هستند.
با ایجاد محتوای سفارشی برای هر شبکه، نتایج بهتری خواهید دید. با این حال، برای صرفه جویی در زمان، می توانید انتخاب کنید که بر روی ویدیوهای موبایل تمرکز کنید و با استفاده از ابزاری مانند SocialBee، آنها را همزمان در تمام شبکه های اجتماعی خود پست کنید.