وبلاگ نویسی به مهارت های مختلفی فراتر از نوشتن نیاز دارد.
به عنوان یک وبلاگ نویس، باید بدانید چگونه محتوای موثری ایجاد کنید که نه تنها با بازار هدفی که برای جایگاه خود انتخاب کرده اید، بلکه با موتورهای جستجو و نهادهای معتبر نیز طنین انداز شود.
در این پست، چندین مهارت را فهرست میکنیم که هر وبلاگنویس باید یاد بگیرد تا بتواند در موتورهای جستجو و رسانههای اجتماعی به آنها دست یابد و همچنین به کسب درآمد بیشتر کمک کند.
ابتدا، بیایید در مورد اینکه آیا برای موفقیت در وبلاگ خود باید این مهارت ها را به طور موثر یاد بگیرید یا نه بحث کنیم.
توجه: ما مجموعه ای از منابع را برای کمک به شما در هر مهارت گنجانده ایم. بسیاری از آنها از اینجا در وبلاگ نویسی Wizard هستند. یک استثنا وجود دارد – عکاسی. این موضوعی نیست که ما پوشش میدهیم، بنابراین یک منبع شخص ثالث عالی برای کمک به شما برای شروع پیدا کردهایم.
آیا شما او مالک است برای یادگیری مهارت های تخصصی به عنوان یک وبلاگ نویس؟
هنگامی که برای اولین بار وبلاگ نویسی را شروع می کنید یا می خواهید یک تجارت کوچک راه اندازی کنید، ممکن است تعجب کنید که آیا به آموزش خاصی نیاز دارید یا خیر. همچنین می توانید به دنبال کلاس های شبانه و دوره های آنلاینی باشید که می توانید در آنها شرکت کنید.
حقیقت این است که شما واقعاً این کار را انجام نمی دهید نیاز دارد برای یادگیری هر مهارتی برای موفقیت به عنوان یک وبلاگ نویس. با انجام هر کاری که با آن دست و پنجه نرم می کنید و گوگل آن را انجام می دهید، چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت.
با این حال، مهارت های زیادی وجود دارد که یادگیری آنها در برخی ظرفیت ها ضرری ندارد.
شما نیازی به مدرک زبان انگلیسی یا مدیریت بازرگانی ندارید، اما باید با دنبال کردن وبلاگهایی که در مورد آنها صحبت میکنند، عضویت در کانالهای یوتیوبی که به آنها آموزش میدهند و خواندن کتابهایی درباره مهارتهایی که در این مقاله فهرست میکنیم، خود را بیشتر آگاه کنید. و شاید حتی گرفتن آنها. برخی از دوره های آنلاین برای تقویت مهارت های خود.
هدف این مقاله آگاهی بیشتر شما از این مهارت هاست. این شما هستید که تصمیم می گیرید کدام سبک یادگیری برای شما مناسب تر است: یادگیری از طریق انجام، یادگیری با خواندن/تماشا کردن، یا یادگیری به معنای سنتی با یک معلم (دوره های آنلاین).
مهارت هایی که هر وبلاگ نویس باید یاد بگیرد
- ویرایش عکس و طراحی گرافیکی
- عکاسی
- HTML/CSS
- بهینه سازی موتور جستجو
- کپی رایتینگ
- بازاریابی رسانه های اجتماعی
- تبلیغات
- توسعه و فروش محصول
1. ویرایش عکس و طراحی گرافیکی
این یکی از اولین موانعی است که شما به عنوان یک وبلاگ نویس با آن روبرو خواهید شد. دریافت تصاویر با کیفیت بالا برای پست های وبلاگ دشوار است.
مطمئناً، تعداد زیادی سایت عکاسی استوک پر از تصاویر با کیفیت بالا و به خوبی گرفته شده وجود دارد که می توانید در پست های خود قرار دهید.
متأسفانه، تصاویر استوک کاری برای متمایز کردن وبلاگ شما از سایر وبلاگ هایی که از آنها استفاده می کنند، انجام نمی دهد.
اگر واقعاً می خواهید خوانندگان خود را تحت تأثیر قرار دهید و مطمئن شوید که تصاویر شما تأثیر بیشتری دارند، باید به اندازه کافی در مورد ویرایش عکس و طراحی گرافیکی بیاموزید تا گرافیک منحصر به فردی برای وبلاگ خود داشته باشید.
بیشتر بدانید:
2. عکاسی
برخی از صنایع از استفاده از تصاویر خود در وبلاگ خود به خوبی استفاده می کنند.
دامنه های دیجیتال از اسکرین شات بهره می برند، اما در مورد دامنه هایی که نمی توان از آنها اسکرین شات گرفت چه خبر؟ این فعالیت ها شامل غذا، ماهیگیری، والیبال، تعمیر خودرو و هر چیز دیگری است که در «دنیای واقعی» باید انجام دهید.
وبلاگ نویسان این حوزه ها باید در مورد عکاسی بیشتر بیاموزند تا بتوانند عکس های تاثیرگذارتری برای پست های وبلاگ بگیرند.
مطمئناً استفاده از تلفن هوشمند، گرفتن چند عکس و قرار دادن آنها در پست های خود اشکالی ندارد، به خصوص اگر در ارسال به موقع محتوا با مشکل مواجه هستید.
اما شما واقعاً میتوانید با رویکرد هنرمندانهتر به عکسهایتان، بهخصوص زمانی که آنها را در رسانههای اجتماعی پست میکنید، کارهای بیشتری برای برندتان انجام دهید.
بیشتر بدانید:
3. HTML/CSS
با توجه به تمام ابزارهای ساخت وب سایت با اشاره و کلیک کردن و کشیدن و رها کردن این روزها، یادگیری این موضوع چندان مهم نیست.
با این حال، ممکن است مواردی وجود داشته باشد که ویرایشگر یا ابزاری که می خواهید استفاده کنید ناگهان دارای قطعات کوچکی از HTML و CSS باشد که می توانید آنها را ویرایش کنید. HTML و CSS زبان های نشانه گذاری هستند که اکثریت وب را تشکیل می دهند. آنها ظاهر وب سایت شما را کنترل می کنند.
اگر هنگام مشاهده هر صفحه ای با ماوس خود راست کلیک کرده و سپس بر روی Inspect کلیک کنید، می توانید ببینید که این زبان ها چگونه به نظر می رسند. این ویژگی همچنین باید در هر مرورگر تلفن همراهی که استفاده می کنید در دسترس باشد.
HTML و CSS ممکن است در نگاه اول پیچیده به نظر برسند، اما واقعا ساده ترین زبان های برنامه نویسی برای درک هستند.
بسیاری از وبلاگ نویسان بدون یادگیری این کار را انجام می دهند، اما انجام این کار باعث می شود در ویرایش بخش های خاصی از وب سایت خود احساس اطمینان بیشتری کنید.
4. بهینه سازی موتورهای جستجو
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) یا بهینه سازی موتورهای جستجو، یکی از مهم ترین مهارت هایی است که همه وبلاگ نویسان باید آن را بیاموزند و با آن همراه شوند.
سئو همیشه تاثیر زیادی بر میزان ترافیکی که سایت شما می تواند ایجاد کند خواهد داشت.
داشتن منابع دیگر ترافیک مانند رسانه های اجتماعی مهم است، اما اکثر وبلاگ های موفق بیشتر ترافیک خود را از موتورهای جستجو مانند گوگل دریافت می کنند.
کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا کل سایت خود را برای گوگل بهینه کنید، اما از نظر بهینه سازی درون صفحه، با تغییر الگوریتم گوگل این تغییر می کند.
این تغییرات همان چیزی است که حفظ سئو را برای وبلاگ نویسان در تمام سطوح مهارت بسیار مهم می کند. حتی وبلاگ هایی که محتوای باکیفیت و خوانا تولید می کنند، تحت تاثیر به روز رسانی های الگوریتم گوگل قرار می گیرند.
بیشتر بدانید:
5. کپی رایتینگ
فرقی نمی کند که وبلاگ خود را به قصد کسب درآمد راه اندازی کرده اید یا آن را به عنوان یک سرگرمی ساده راه اندازی کرده اید. در برخی موارد، شما تعجب خواهید کرد که چگونه می توانید از آن درآمد کسب کنید.
بازاریابی وابسته، حمایت های مالی و فروش محصولات و خدمات خود منابع درآمدی محبوب برای وبلاگ نویسان است.
اینجاست که افزودن مهارت های کپی رایتینگ به کارنامه شما می تواند مفید باشد.
کپی رایتینگ نوعی نوشتن تخصصی است که در آن یک قطعه متن یا “کپی” به گونه ای نوشته می شود که خواننده را وادار به خرید یا ثبت نام برای چیزی می کند.
مهارتی مانند این معمولاً برای مواد بازاریابی مانند تبلیغات استفاده می شود، اما برای صفحه فرود، صفحه محصول یا پست وبلاگی که محصول خاصی را تبلیغ می کند نیز مفید است.
بیشتر بدانید:
6. بازاریابی رسانه های اجتماعی
شاید بجای کانال یوتیوب، نمایه TikTok یا پادکست وبلاگی راه اندازی کرده اید، زیرا می خواهید بنویسید، نه فیلم بسازید یا صحبت کنید.
با این حال، اگر می خواهید از وبلاگ خود کسب درآمد کنید، باید با آن به عنوان یک برند رفتار کنید و در عصر دیجیتال، برندها تبدیل به نیاز دارد حضور در شبکه های اجتماعی.
این به معنای ایجاد ویدیوهای طولانی و کوتاه، آپلود داستان و ارسال عکس است.
اگر تنها کاری که انجام می دهید آپلود یک پیوند به آخرین پست وبلاگ خود در فیس بوک یا توییتر (X) است، باید آن را تغییر دهید.
بهترین راه برای دانستن اینکه چه نوع محتوایی برای رسانه های اجتماعی ایجاد کنید، استفاده واقعی از رسانه های اجتماعی است، بنابراین با مصرف محتوای رسانه های اجتماعی در جایگاه خود شروع کنید. این می تواند در یک حساب خصوصی یا نام تجاری باشد.
بیشتر بدانید:
7. تبلیغات
تبلیغ محصولات، چه محصولات خودتان یا محصولات وابسته، فقط محدود به نسخه ای نیست که برای بازاریابی آن محصولات می نویسید.
همچنین به بازار هدفی که برای تبلیغ انتخاب میکنید، نحوه طراحی تصاویرتان و اینکه واقعاً تبلیغات را در کجا قرار میدهید، بستگی دارد.
علاوه بر این، “تبلیغات” می تواند پست های وبلاگ و محتوای رسانه های اجتماعی باشد که برای تبلیغ محصولات ایجاد می کنید. تبلیغاتی که در سایت خود قرار می دهید نیز می تواند از منابعی مانند Google، Mediavine و Ezoic باشد.
ممکن است بخواهید درباره تبلیغات بیشتر بدانید تا هر گونه محتوای تبلیغاتی را برای شما ایمن کنید او انجام می دهد بیلد برای هر پلتفرمی که در آن منتشر می کنید بهینه شده است.
بیشتر بدانید:
8. توسعه محصول و فروش
هر وبلاگ نویس باید محصول خود را در مقطعی از حرفه خود ایجاد کند.
تبلیغات، بازاریابی وابسته و حمایتهای مالی منابع درآمدی عالی برای وبلاگ نویسان با هر سطح تجربه هستند، اما هر کدام بر اساس کسب و کار شخص دیگری است.
اگر محصول خود را ایجاد می کنید، همیشه می توانید مطمئن باشید که حداقل یک منبع درآمد دارید که کاملاً بر اساس برند شماست.
نه تنها باید در مورد انواع محصولاتی که وبلاگ نویسان می توانند ایجاد کنند، یاد بگیرید، بلکه باید نحوه بازاریابی آن محصولات را نیز بیاموزید.
بیشتر بدانید:
افکار نهایی
یکی از بهترین چیزهای وبلاگ نویس بودن، مهارت هایی است که در این فرآیند یاد می گیرید.
همه این مهارت ها بسیار ارزشمند هستند و شما می توانید هر یک از آنها را به عنوان خدمات ارائه دهید. همه آنها مورد تقاضا هستند. هر مهارتی که در این لیست وجود دارد. و می توانید داخل هر کدام پایین بروید.
با این حال، برخی از آنها سود بیشتری نسبت به دیگران دارند.
بنابراین، اگر میخواهید مهارتهایی را که آموختهاید به عنوان یک خدمت ارائه دهید، روی آنهایی تمرکز کنید که میتوانند بیشترین درآمد را برای دیگران به همراه داشته باشند.
اینها مواردی هستند که می توانید برای آنها حق بیمه دریافت کنید.