6 کاری که باید با محتوای وبلاگ قدیمی انجام داد


آیا محتوای قدیمی در وبلاگ خود دارید و مطمئن نیستید که با آن چه کار کنید؟

برخی از پست های قدیمی برای مخاطبان شما ارزش زیادی دارند اما برای گوگل ارزش زیادی ندارند. برخی از آنها ارزش سئو کمی دارند اما ترافیک زیادی دریافت نمی کنند. برخی دیگر اصلا بهینه نیستند و ترافیک دریافت نمی کنند.

در این مقاله، ما چندین راه برای مقابله با محتوای قدیمی وبلاگ شما را فهرست می کنیم.

چرا محتوای وبلاگ قدیمی بد است؟

داشتن محتوای قدیمی در وبلاگ شما به دلایل مختلف می تواند چیز بدی باشد.

بزرگترین مورد انتظار گوگل و خوانندگان شما است که محتوای شما تا حد امکان تازه و به روز باشد.

اگر تاریخ انتشار یک پست وبلاگ بیش از یک سال باشد، احتمال زیادی وجود دارد که برخی از مطالب موجود در آن دیگر مرتبط نباشند.

یک پست وبلاگ ممکن است همیشه سبز باشد، اما همچنان باید تاریخ انتشار آن را هر از چند گاهی به روز کنید تا به گوگل و خوانندگان خود اطلاع دهید که محتوا همچنان مرتبط است.

علاوه بر این، اگر وبلاگ شما دارای محتوای قدیمی زیادی است که رتبه خوبی ندارد، ممکن است بخواهید در کل استراتژی بازاریابی محتوای برند خود تجدید نظر کنید.

چه محتوای قدیمی را می توانید نگه دارید؟

مقالات خبری قدیمی را به همراه تاریخ انتشار اصلی و به روز رسانی آنها در سایت خود نگه دارید. تاریخ به‌روزرسانی برای مقالات خبری تنها در صورتی باید تغییر کند که خود اخبار به‌روزرسانی شده باشد.

زمانی که خود داستان‌های خبری دیگر محبوب نباشند، احتمالاً ارزش سئوی بسیار کمی خواهند داشت، اما ممکن است هر از چند گاهی وقتی افراد برای داستان‌ها در گوگل جستجو می‌کنند، ترافیک کمی از آنها دریافت کنید.

در غیر این صورت، می توانید مقالات خبری را بایگانی کنید که دیگر برای سئو یا مخاطبان خود ارزشی ندارند.

این امر در مورد اخبار و تبلیغات برند شما نیز صدق می کند.

ممکن است بخواهید یک صفحه مرکزی “تبلیغات” ایجاد کنید که در آن تبلیغاتی را که در مورد برند خود دارید پست کنید. به این ترتیب صفحه همیشه به روز می شود و نیازی نیست برای هر تبلیغ کوچکی که برای برند خود دارید صفحه جدیدی ایجاد کنید.

چرا باید با محتوای وبلاگ قدیمی با احتیاط رفتار کنید

هر پست قدیمی منتشر شده در وب سایت شما URL منحصر به فرد خود را دارد. ممکن است پیوندهای داخلی داشته باشید که به این URL منتهی می شوند.

علاوه بر این، این پست ممکن است حاوی بک لینک هایی باشد که به آن لینک می دهند.

اگر پست های قدیمی را حذف یا بایگانی کنید، لینک های شکسته در سایت خود ایجاد خواهید کرد. هنگامی که کاربران اینترنت روی هر یک از این پیوندها کلیک می کنند، خواه در سایت شما یا شخص دیگری باشد، در عوض صفحه 404 سایت شما را پیدا می کنند.

به همین دلیل باید در مورد نحوه مدیریت پیوندهای محتوای قدیمی وبلاگ بسیار مراقب باشید.

به جای آن، تغییر مسیرهای موقت 301 را تنظیم کنید تا این پیوندها به یک صفحه جدید، مانند یک پست وبلاگ جدیدی که برای موضوع ایجاد کرده اید، یا صفحه اصلی یا صفحه وبلاگ شما هدایت شوند.

در صورت امکان، همیشه سعی کنید URL ها را به مرتبط ترین پست/صفحه بعدی هدایت کنید.

6 کاری که می توانید با محتوای وبلاگ قدیمی انجام دهید

  1. برای افزودن محتوای جدید آن را به روز کنید.
  2. آن را تبلیغ کنید.
  3. آن را بازنویسی کنید.
  4. آن را با یک پست دیگر ترکیب کنید.
  5. آن را تغییر کاربری دهید.
  6. حذفش کن

1. برای افزودن محتوای جدید آن را به روز کنید

اولین کاری که باید با یک پست وبلاگ قدیمی انجام دهید این است که آن را بخوانید تا مطمئن شوید که اطلاعات موجود در آن واقعاً به روز هستند. هرگونه اطلاعات قدیمی را تصحیح کنید، یا اگر دیگر ارزشمند نیست، آن را حذف کنید.

همچنین باید هر محتوای جدیدی را که احساس می‌کنید مرتبط با موضوع پست است اضافه کنید و هر تصویری را که قدیمی به نظر می‌رسد تغییر دهید.

این ممکن است به معنای افزودن صدها و صدها کلمه جدید به پست باشد، اما حداقل شما کل موضوع را پوشش خواهید داد. این باعث می شود که آن را برای خوانندگان شما ارزشمندتر کند، که باعث می شود گوگل نیز ارزش بیشتری را در آن ببیند.

در اینجا یک چک لیست سریع برای بهینه سازی پست های قدیمی وجود دارد:

  • در صورت لزوم کلمه کلیدی بهتری برای هدف پیدا کنید.
  • مواردی مانند عنوان پست و عنوان/توضیحات سئو را به روز کنید. اگر پیوند ثابت یک پست را به روز می کنید، مطمئن شوید که یک تغییر مسیر 301 را به URL جدید تنظیم کرده اید.
  • خطاهای واقعی در پست خود را برطرف کنید و محتوای قدیمی را حذف کنید.
  • در صورت لزوم محتوای جدید از جمله تصاویر اضافه کنید.
  • پیوندهای داخلی را به پست های دیگر وبلاگ خود اضافه کنید.
  • پیوندهای داخلی را در سایر پست هایی که به این پست منتهی می شوند اضافه کنید.
  • بهبود خوانایی این ممکن است به معنای کوتاه‌تر کردن پاراگراف‌ها و ایجاد بخش‌های بیشتر باشد.
  • به روز رسانی تاریخ انتشار

اگر واقعاً مطمئن نیستید که چه محتوای جدیدی را به پست های وبلاگ خود اضافه کنید، از ابزار بهینه سازی محتوا مانند Surfer SEO، Frase یا Scalenut استفاده کنید.

این ابزارها به شما امکان می دهند مقالات را برای کلمات کلیدی خاص بهینه کنید. آنها این کار را با اطمینان از ذکر کلمات کلیدی خاص، رسیدن به طول تعداد کلمات معین و شامل تعداد مناسب تصاویر انجام می دهند.

بهبود محتوای سرور سئو

در اینجا بررسی ما از این ابزارها است:

2. آن را تبلیغ کنید

بیایید فرض کنیم پست وبلاگ قدیمی ای که پیدا کردید اشکال زیادی ندارد. بیشتر اطلاعات موجود در آن صحیح و به روز است و واقعاً به خوبی بهینه شده است.

در این صورت، همچنان باید تاریخ ارسال را به روز کنید، اما هدف اصلی شما باید تبلیغ پست باشد.

راه های مختلفی برای تبلیغ یک پست وبلاگ وجود دارد.

ابتدا باید آن را در لیست ایمیل خود تبلیغ کنید. امیدوارم یکی را ساخته باشید. اگر نه، این کار را انجام دهید و از همین امروز شروع به ساخت لیست ایمیل خود کنید.

پست را در ایمیل خود معرفی کنید و شاید گزیده ای از آن را قرار دهید.

مهمترین عنصری که باید شامل شود دکمه یا پیوندی است که مشترک را به پست می برد. امیدواریم لیست ایمیل خود را نیز برای بهبود قابلیت تحویل ایمیل های خود تقسیم بندی کرده باشید.

رسانه های اجتماعی باید منبع اصلی دیگری برای ارتقاء وبلاگ باشند.

می‌توانید در پلتفرم‌هایی مانند توییتر (X) و فیس‌بوک، پست‌های پیوندی برای پست‌های وبلاگ ایجاد کنید، اما به اشتراک‌گذاری بسیار کمی منجر می‌شود.

در واقع، بهترین راه برای تبلیغ وبلاگ خود در رسانه های اجتماعی این است که دنبال کننده رسانه های اجتماعی خود را به صورت ارگانیک بسازید.

می‌توانید این کار را با ایجاد حساب‌های رسانه‌های اجتماعی برای پلتفرم‌هایی که مخاطبانتان استفاده می‌کنند و با ارسال محتوای اصلی برای جایگاه خود انجام دهید.

برای تبلیغ یک پست وبلاگ فردی، چندین راه برای تبدیل آن به یک یا چند پست در رسانه های اجتماعی بیابید.

می‌توانید ویدیوهای طولانی برای YouTube (ویدئوهای پنج دقیقه‌ای یا بیشتر)، ویدیوهای کوتاه برای TikTok، Instagram Reels، Facebook Reels، و YouTube Shorts، نظرسنجی برای توییتر، فیس‌بوک و یوتیوب ایجاد کنید، یا حتی یک قسمت پادکست ایجاد کنید.

در نهایت، می توانید یک پست وبلاگ را با یک پست مهمان تبلیغ کنید.

هنگامی که یک پست مهمان منتشر می کنید، معمولاً به شما اجازه یک پیوند خارجی به یک صفحه در وب سایت شما داده می شود.

موضوعی را مطرح کنید که مرتبط با پست وبلاگی است که می‌خواهید تبلیغ کنید، اما مستقیماً با آن رقابت نمی‌کند.

اگر پیشنهاد شما پذیرفته شد، بپرسید که آیا می توانید پیوندی به پست وبلاگ خود به عنوان یک پیوند خارجی ارگانیک در محتوای پست اضافه کنید.

این یک استراتژی ساخت لینک است و تعداد زیادی از آنها وجود دارد.

3. آن را بازنویسی کنید

اگر یک پست وبلاگ قدیمی پیدا کردید که به خوبی بهینه نشده است، رتبه خوبی ندارد و با استانداردهایی که برای پست های وبلاگی که امروز منتشر می کنید مطابقت ندارد، آن را به طور کامل بازنویسی کنید.

شروع از صفر می تواند راه بسیار آسان تری برای بهبود پست شما و اطمینان از نوشتن مداوم باشد.

این ایده خوبی برای مقالاتی است که دامنه های ارجاع زیادی دارند.

اگر مقاله ای را که حاوی لینک های زیادی است حذف کنید، خطر از دست دادن کامل برخی از آن لینک ها را دارید.

علیرغم آنچه گوگل می گوید، بک لینک ها مهم هستند.

4. آن را با یک پست دیگر ترکیب کنید

فرض کنید دو پست وبلاگ قدیمی دارید که به هم پیوند می خورند و برخی از کلمات کلیدی مشابه را هدف قرار می دهند.

اگر آنها به اندازه کافی کوتاه هستند، می توانید آنها را ترکیب کنید یا موضوعات آنها را در یک پست ترکیب کنید.

اگر تصمیم گیری برای ارسال محتوای اصلی بسیار دشوار است، پست ها را به طور کامل حذف کنید و آنها را به عنوان یک پست بازنویسی کنید، اما هر دو موضوع را در پست جدید قرار دهید.

در مورد اینکه کدام پست را باید به‌روزرسانی کنید و کدام پست را باید بایگانی کنید، پستی را انتخاب کنید که رتبه‌بندی بالاتر، بک لینک بیشتر و ترافیک بیشتری داشته باشد.

یک تغییر مسیر 301 برای پستی که بایگانی کرده اید تنظیم کنید تا وقتی کاربران اینترنت سعی می کنند از آن بازدید کنند، به جای آن به پست به روز شده هدایت شوند.

به طور خلاصه، ادغام دو یا چند پست با هم یک راه عالی برای استفاده از محتوای قدیمی وبلاگ و بهبود موضوعاتی است که پوشش داده اید.

5. آن را تغییر کاربری دهید

خوب، من یک پست وبلاگ قدیمی پیدا کردم و آن را کمی به روز کردم یا آن را کاملاً بازنویسی کردم. چه کاری می توانید با آن انجام دهید؟

خوب، شما می توانید موضوع آن را بگیرید و آن را تغییر دهید.

این همان کاری است که وقتی در پلتفرم هایی مانند TikTok، Instagram و YouTube محتوای رسانه اجتماعی ایجاد می کنید که با موضوع اصلی است، انجام می دهید.

شما از محتوای پست استفاده مجدد می کنید و به روش دیگری از آن استفاده می کنید.

همچنین می‌توانید از آن یک کتاب الکترونیکی، یک قسمت پادکست، یک دوره آنلاین و مگنت‌های اصلی مانند چک‌لیست‌ها و راهنمای منابع ایجاد کنید.

همچنین می توانید با ایجاد موضوع مرتبط با این پست، یک پست بعدی برای آن ایجاد کنید.

6. آن را حذف کنید

اگر یک پست وبلاگ قدیمی دارید که به خوبی نوشته نشده است، بهینه نشده است، هیچ کلمه کلیدی را هدف قرار نمی دهد یا برای مخاطبان شما ارزشی ندارد، آن را به طور کلی از وبلاگ خود حذف کنید.

اگر خوانندگان شما پست را ارزشمند نمی دانند، برای هیچ کلمه کلیدی رتبه بندی نمی کند، هیچ بک لینکی ندارد و هیچ ترافیکی دریافت نمی کند، بهترین گزینه شما این است که اصلا نگران پست نباشید.

مطمئن شوید که آن را حذف کرده اید، نه بایگانی کنید. پست هایی که در برخی مواقع ارزش دارند باید بایگانی شوند.

افکار نهایی

به روز نگه داشتن محتوای شما برای خوانندگان خوب است و برای موتورهای جستجو نیز مفید است.

حفظ محتوای شما باعث افزایش ترافیک، تعامل و درآمد می شود.

فقط مطمئن شوید که هنگام حذف محتوا از عجله خودداری کنید. گاهی اوقات این بهترین گزینه است اما واقعاً به موقعیت بستگی دارد.



دیدگاهتان را بنویسید